Despre proiect

Argument:


Acest proiect este o inițiativă a membrilor Comisiei de Evaluare și Asigurare a Calității din cadrul Școlii Gimnaziale Speciale ”Constantin Păunescu”- Iași.
În procesul de evaluare instituțională, noi am constatat că avem deja experiențe valoroase la nivelul școlii, în ceea ce privește implementarea unor proiecte cu caracter educativ. În cadrul acestor proiecte noi am desfășurat activități originale, care au adus un plus de calitate în unele domenii, cum ar fi: stimularea interacțiunilor dintre elevii școlii și elevi voluntari din alte instituții de învățământ; crearea de oportunități de demonstrare a competențelor elevilor școlii în cadrul unor competiții de echipă; implicarea părinților în viața școlii, etc. De asemeni, prin profesorii de sprijin/itineranți, școala noastră derulează permanent parteneriate educaționale cu școlile integratoare din municipiu, prin care se aduce o contribuție consistentă la activitatea educativă a  şcolilor implicate.
Prin strategia abordată, proiectul contribuie la combaterea discriminării și promovarea implicării active în demersurile educaționale, pornind de la drepturile şi îndatoririle sociale ale membrilor comunităţii.

Scop:
Conștientizarea comunităților școlare, prin promovarea modelelor de bună practică, a valențelor învăţământului special şi special integrat ca sursă, resursă și motivație în demersurile privind asigurarea calităţii în învățământul preuniversitar.

Obiective:
1.    Experimentarea unui model de colaborare inter-instituțională între cel puțin 10 instituții de învățământ special și special integrat, participante în 5 activități realizate în parteneriat;
2.   Crearea cadrului experiențial de asigurare-/optimizare a  calității activităților educative, prin colaborarea  în activități a unui număr de cel puțin 10 echipe elevi-familie-profesori;
3. Valorificarea competențelor dobândite de cel puțin 40 de elevi cu cerințe educaționale speciale, în cadrul activităților terapeutic-recuperatorii, prin implicarea lor în realizarea unui număr de 2 activități nonformale de tip competiție de echipă;
4.Valorificarea experiențelor școlilor participante în asigurarea calității  activităților educative destinate elevilor cu CES, prin realizarea/ intermediul/ unui CD al proiectului și al unei pagini de socializare;
Grup-țintă:
-40 elevi cu cerinţe educative speciale din unităţile de învăţământ special și special integrat din judeţul Iaşi;
-20 elevi fără cerinţe educative speciale din unităţile de învăţământ special și special integrat din judeţul Iaşi, participanți direcți sau voluntari;
-20 de părinți ai elevilor cu cerinţe educative speciale;
-20 cadre didactice din învăţământul special și special integrat;
Beneficiari:
-membrii grupului-țintă;
-profesorii, elevii, părinţii sau reprezentaţii legali ai acestora și cadrele didactice din instituțiile participante;
- profesori psihopedagogi, profesori logopezi, profesori de sprijin/ itineranţi, consilieri şcolari care lucrează în școlile participante;
Echipa de inițiativă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu